April 27, 2010

Zakka...or the art to feel the unique...

Zakka...or the art to feel the unique... 

Irgendwie bin ich gerade im Japanfieber...ich liebe die Kreativität in diesem Land und meine neuen japanischen Bücher sind einfach unglaublich inspirierend. Immer wieder neue Ideen zu entdecken...ein sehr vielseitiges Land zwischen Tradition und Fortschritt. Ich glaube nirgendwo anders werden Ideen so schnell umgesetzt wie in den asiatischen Ländern. Oder was meint ihr? Seid ihr auch so fasziniert von diesen Kulturen? Welches Land hat euch in seinen kreativen Bann gezogen? Beim täglichen Webhopping habe ich mich dann letzte Woche in den wunderbaren Onlineshop Orner-simple & natural zakka verliebt. Oh, ich wünschte ich könnte manchmal wirklich japanisch. Nun ja, die Produkte auf dieser Seite sprechen auch so für sich. Und so fiel ich mal wieder über dieses Wort "Zakka", das ja auch in unseren Breitengraden schon länger aktuell ist. Ein Mode, - und Designtrend, "der sich auf alles bezieht, was euer zuhause, Leben und Erscheinungsbild verbessert."(Zitat von Wikipedia) Das Interesse an skandinavischem Design ist auch stark mit diesem Begriff verbunden. "Zakka" ist vielleicht die Kunst das Einmalige in dem einfachen und alltäglichen Gegenstand zu sehen.
Orner-simple & natural zakka bietet von Interior über Küchenaccessoires hin zu Mode und Papierwaren alles, was man zum alltäglichen Leben brauchen könnte. Also verlass ich euch heute mit einem inspirierenden Mix japanischer, französischer und skandinavischer Kultur...genau das richtige für eine kleine Pause zwischendurch...oder was meint ihr?...





Somehow I'm just in Japan Fever ...I love the creativity in this country and my new Japanese books are just incredibly inspiring. Time and again, discovering new ideas ... a very diverse country between tradition and progress. I think nowhere else are ideas implemented as quickly as in the Asian countries. What do you think? Are you so fascinated by these cultures, too? Which country has pulled you into his creative spell? At my daily Webhopping I was fallen then in love last week with the wonderful onlineshop Orner zakka-simple & natural. Oh, I wish I could sometimes really Japanese. Well, the products on this page so to speak for themselves. And so I fell once again on the word "Zakka", which is already current also in Germany. A fashion - and design trend "that refers to everything and anything that improves your home,  life and appearence." (Quote von Wikipedia) The interest in Scandinavian design is also strongly associated with this term. "Zakka" is perhaps the art to see the unique in the simple, and everyday object.
Orner-simple & natural zakka offers from Interior of kitchen accessories to fashion and  stationery everything you could need for everyday life. So I leave you today with an inspiring mix of Japanese, French and Scandinavian culture ... just right for a small break in between ... What do you think? ...



(images by orner-simple & natural zakka)

Kommentare:

  1. Oh! I also love Zakka! But I feel more atracted to Scandinavian countries - their lifestyle, styling... Thanks for the link. I have to check it right away!

    AntwortenLöschen
  2. Wonderful examples of zakka, Ines! Yes, Japan is a land of inspiration and contrasts and contradictions but an enduring culture that always fascinates. Thanks for sharing this! :) – g

    AntwortenLöschen
  3. I'm so with you on zakka and japanese love. I love Japanese magazines to bits too! Thanks for sharing :)

    AntwortenLöschen