März 18, 2010

inspired from frauheuberg´s Past



inspired by frauheuberg´s past

Na, da habe ich doch gestern in unserem Archiv diese wunderbaren Photos von meinen Decoupageeier gefunden. Immer wieder spannend sich seine Arbeit aus der Vergangenheit anzuschauen, zu reflektieren und vielleicht auch gleich neue Ideen zu entwickeln. Ein immer wiederkehrender Prozess. Ich liebe das. Man vergisst manche Ideen einfach oder legt sie erst einmal auf Eis. Aber irgendwann kommt einem der Gedanke, dass da doch mal die eine oder andere gute Idee war und vielleicht lässt man sie dann wieder aufleben. So ging mir das gestern als ich den Post für unseren frauheuberg´s Swap geschrieben habe. Und bei den Frühlingsgefühlen, die gerade in der Luft liegen (hier ist heute ein traumhaftes Wetter) wollte ich euch diese Bilder aus der Vergangenheit nicht vorenthalten. Und was meint ihr? Welches gefällt euch am besten? Welche kreativen Ideen habt ihr denn für Ostern?...wünsche euch allen einen zauberhaften, sonnigen Donnerstag. Der Frühling hat uns wieder...;)...bis später...

inspired by frauheuberg´s Past


Well, I have found yesterday in our archive these beautiful photos of my Decoupage eggs. Always exciting to look at your work from the past, to reflect and perhaps develop new ideas immediately. A recurrent process. I love that. We forget, or just  put some ideas once on hold. But someday there comes the thought that there was once a good one or two ideas and perhaps they can be revived. This went on me yesterday when I wrote the post for our frauheuberg´s swap. And with the emotions of springtime that lie just in the air (today is a dreamlike weather here) I would not deny you these images from the past. And what do you think? What do you like best? What creative ideas have you got for Easter? ...wish you all a lovely, sunny Thursday. Spring has us again ...;)... until later...


(images by frauheuberg)

Kommentare:

  1. So glad to see that spring is knocking you your door too. The eggs are absolutely lovely!

    Debi

    AntwortenLöschen
  2. @DebiKirksey...Thanks so much for your lovley comment, Debie.Yes, i´m glad that spring has arrived.Mabye for some more days.Have a lovley weekend...;)...

    AntwortenLöschen
  3. Beautiful eggs Ines - do you hang them from a branch indoors? I usually cut a small branch from our old magnolia tree as it is coming into bloom and hang blown eggs from it. Slowly the buds open and the white flowers emerge alongside the eggs.

    AntwortenLöschen
  4. @artshades...that´s sounds wonderful. My eggs are from paper and are bigger...i made them for a bazaar one year ago and sell all of them. Thank God, i have these pictures. Always good to documente your work. Thanks for jump over here...;)...

    AntwortenLöschen
  5. Lovely eggs, Ines. The colors are beautiful, and I like the layering of the butterflies over the print.

    AntwortenLöschen
  6. This is lovely! Sometimes we don't need to go far for inspiration! Spring is inspiring me to start entertaining friends more, relaxed dinner, afternoon parties...

    AntwortenLöschen
  7. These are just gorgeous, Ines! I'm so glad you have spring coming! xo – g

    AntwortenLöschen
  8. die sind super, einfach wunderschön!!! ich versuche mich aktuell auch an serviettentechnik für meine ostereier und bin verwundert, wie lang man dafür braucht. jetzt muss ich die eier aber endlich mal fertig stellen!

    AntwortenLöschen
  9. Oh thanks so much ladies for your lovley comments.It make my day...;)...All a lovley weekend...

    AntwortenLöschen
  10. Unglaublich, wie warm es plötzlich geworden ist! Das tut echt gut. Mit Ostern hab ich mich noch gar nicht so auseinander gesetzt. Deko muss aber her, muss mich nur für etwas entscheiden...
    Genieß Dein Wochenende!

    AntwortenLöschen