März 15, 2010

"Blog hopping"...our new column...

"blog hopping"...new column...


Hallo ... Na, ich hoffe ihr hattet ein wunderbares Wochenende und konntet die erste Frühlingssonne genießen. Heute möchte ich mit euch ein paar meiner neuen virtuellen Entdeckungen teilen und euch gleich dazu einladen frauheuberg´s neue monatliche Kolumne "blog hopping" zu verfolgen. Hier werde ich euch jeden Monat fünf neue Blogs vorstellen, die mir auf meiner Reise durchs WorldwideWeb ans Herz gewachsen sind. In meinem "Blogging your way"- Kurs habe ich so viele talentierte und kreative Menschen kennengelernt, die mich inspiriert, ermutigt und zum Lachen gebracht haben. Es war eine wunderbare Zeit. Und da ein Post alleine zu kurz ist um all diese unglaubliche kreative Energie mit euch zu teilen, dürft ihr euch also die nächsten Wochen auf meine neuen "Blog hopping"- Entdeckungen freuen.Hier die ersten fünf wunderbaren Frauen, deren Inspirationen, Geschichten, Photos und kreativen Arbeiten ich einfach verfallen bin...Lieben Dank Lisa, Ishtar, Gosia, Hayley und Gina für eure Unterstützung und euer lebendiges und authentisches Schreiben...Danke...

 
Hello ... Well, I hope you had a wonderful weekend and could enjoy the first spring sun. Today I would like to share with you some of my new virtual discoveries and immediately invite you to frauheuberg's new monthly column "blog-hopping". I'll introduce you here every month five new blogs that have grown up to my heart on my journey through the World Wide Web. In my "Blogging your way" - course I've met so many talented and creative people who have inspired, encouraged and made me to laugh.It was a wonderful time. And as a post alone is too short to share all these amazing creative energy with you, you can, therefore, enjoy the next few weeks more of my new "blog-hopping" - discoveries ...Here, the first five beautiful women and their  inspirations, stories, photos and creative work  which I'm just falling in love ... Thanks to Lisa, Ishtar, Gosia, Hayley and Gina for your support and your lively and authentic writing ... Thank you ...


blog feature "sideoats & scribbles"

images by sideoats & scribbles

In ihrem Blog "sideoats & scribbles" schreibt Lisa über ihre "Liebe zu Natur und ihre Leidenschaft für DIY-Projekte, Schokolade, Fotografie und Fahrräder"... immer mit einem  gewissen Humor, der einem den Alltag versüßt und ein Lächeln aufs Gesicht zaubert. So als würde man ihre leckeren Pancakes selber probieren oder mit ihr Drachensteigen lassen.Sie nimmt einen mit auf eine Reise durch ihre bunte und lebendige Welt, wie einen guten Freund...und das macht soviel Spaß...;)...

In her blog "sideoats & scribbles" Lisa writes about her "love for nature and her passion for DIYprojects, chocolate, photography and bicycles," ... always with a certain humor that sweetens  the everyday and conjures you a smile on your face . As if you had tried their delicious pancakes yourself or really let fly a kite with her. She takes you on a journey through her colorful and lively world, as a good friend ... and that is so much fun ...;)...


blog feature "ishtar olivera"
images by ishtar olivera

Ishtar´s Blog "ishtar olivera" ist ein Ort, wo sich "Kunst und Kreativität treffen". Sie liebt die Natur und das spürt man in ihrer wunderbaren Arbeit. Ihre Illustrationen zaubern einen weg, raus aus dem Grau des Alltags, hinein in eine magische Welt, wo man Zeit und Raum vergisst. Ich liebe die Natürlichkeit in ihren Arbeiten und ihrer Fotografie. Hier kann ich mich fallen und treiben lassen und das gibt mir soviel Kraft für eigene Ideen...;)...


Ishtar's Blog "ishtar olivera" is a place where " Art and Creativity meet  ". She loves nature and it shows in her wonderful work. Her illustrations conjure you up, out of the greyness of everyday life, into a magical world where you forget time and space. I love the naturalness of her work and  photography. Here I can drop down and drift and this gives me so much strength for my own ideas ...;)...


blog feature "pick & post"

Auf ihrem Blog "Pick & Post" entführt uns Gosia in eine Welt voller Poesie. Ich habe mich in ihre farbenfrohen Karten verliebt und bin immer wieder gespannt auf ihren wöchentlichen "friday fridge preaching" (ihre Kühlschranknotiz) mit den wunderbaren Sprüchen. Ihre Leidenschaft für Farben ist einfach ansteckend. Immer wieder schön und fast wie zuhause...


On her blog "Pick & Post" Gosia takes us into a world full of poetry. I am in love with her colorful cards and always looking forward to her weekly "friday fridge preaching" (her fridge Notes) with the wonderful quotes. Her passion for color is simply contagious. Always lovley and almost like home ...


blog feature "little pinwheel"

images by little pinwheel

Hayley gibt uns auf ihrem Blog "little pinwheel" einen Einblick hinter die Kulissen ihres Onlineshops für Kinderbekleidung, Spielzeug und Accessoires. Hier nimmt sie uns mit auf eine Reise in ihr Leben als Mutter und zeigt uns mit viel Liebe zum Detail wie kreativ man auch schon mit kleinen Kindern sein kann. Ich liebe ihre Art zu schreiben...offen und ehrlich bringt sie Dinge auf den Punkt. Ihr Blog ist voller Inspirationen und ich fühle mich immer unglaublich lebendig, wenn ich ihn besucht habe...und einfach glücklich...;)...


Hayley gives us on her blog "little pinwheel" a glimpse behind the scenes of her online shop for children's clothing, toys and accessories. Here she takes us on a journey into her life as a mother, and shows us with great attention to detail just how creative you can be even with small children. I love her writing ... honestly, she brings things to the point. Her blog is full of inspirations and I always feel incredibly alive, when I visited her ... and just happy ...;)...
 
blog feature "Art and Alfalfa"
images by Art and Alfalfa

Und last but not least Gina und ihr Blog "Art and Alfalfa". Gina entführt uns hier in ihr Leben auf dem Lande, auf ihre Reisen zu fremden Orten und zu ihrer kunstvollen Arbeit. Es  ist als wenn man sie wirklich in ihrem zu Hause besucht und ihr beim Arbeiten über die Schulter schaut...so real, so lebendig und man entdeckt immer wieder etwas neues...;)...


And last but not least Gina and her blog "Art and alfalfa". Gina takes us here into her life in the country, on her travels to stranges places and to their artistic work. It is as if you  really visit her at home and look over her shoulder at work  ... it´s so real, so alive and you always discover something new ...;)...


So das waren meine fünf "blog hopping" - Entdeckungen für den Monat März...weitere folgen bald...Also dann schaut mal bei den wunderbaren fünf Frauen vorbei...es lohnt sich bestimmt...;)...bis später...

So these were my five "blog hopping" - discoveries for the month of March. More will follow soon. Well then looks over at the wonderful views of five women ... it's worth ...;)... until later ...


(images by the links above)





Kommentare:

  1. see, you are so smart to make it a monthly column! =)

    AntwortenLöschen
  2. thank you so much Ines! You have made my day lovely lady.... you are incredible, and a person with a huge personality! I am so happy that I have met you in class and I can now keep up to date with your blog... LOVE it! xoxox

    AntwortenLöschen
  3. guten morgen,
    sehr gute wahl. bei art and alfalfa muss ich mal vorbeischauen. aber die restlichen sind super!! die kenn ich :-) ich hänge so hinterher wirklich ALLE blogs der blogroll zu kennen. ich war zwar am anfang auf allen mal drauf aber ich erinner mich nicht an alle. hab einen schönen tag ines.
    lou

    AntwortenLöschen
  4. Wow Ines! What a surprise! I'm left speechless.... Thanks for listing me here, in such a honorable company. These collages are beautiful and you took care to write a few really nice words about each of these blogs. I'm impressed!

    AntwortenLöschen
  5. Ines, THANK YOU!! I have no words...yours´made my heart warm..I feel touched! You are such a lovely person. It was SO great meeting you!
    if you need anything please count on me : )
    love,
    ishtar

    AntwortenLöschen
  6. interessante Blogs! und schöne Collagen ;)

    AntwortenLöschen
  7. Thanks Ladies for your positive feedback. You are all so welcome and i´m so glad to meet you. It was a pleasure to show your wonderful blogs to frauheuberg´s readers. Thanks so much and all the best for the future. Until then...cheers ines

    AntwortenLöschen
  8. Dear Ines, you are always so original. "blog hopping", what a great idea! As original as your "swap" idea. I love the collages. You have a very artistic eye and you have taken the extra time to make your choices come to life. Thank you for including me in your first Five. And what a special group of five they all are.

    AntwortenLöschen
  9. @gina...thanks dear...i´m glad you like it and many thanks for your lovley words...;)...

    AntwortenLöschen
  10. Ines - This column is such a lovely idea! And a great way to keep up with and show off friends.

    AntwortenLöschen
  11. Oh Ines, thank you so much for including my blog! You really made me smile! Huge huge HUGE hugs to you, and now I am off to check out the other lovely blogs! xoxo

    AntwortenLöschen
  12. thanks ladies...you make my day...;)...

    AntwortenLöschen
  13. Tolle Links - davon kannte ich bis jetzt noch keinen.
    Vielen Dank, ich bin gespannt auf die nächsten Vorschläge.
    Viele Grüße
    Miss Herzfrisch

    AntwortenLöschen
  14. Such a lovely column and i adore ishtar olivera's gorgeous blog. :) Thanks for sharing these wonderful inspring blogs with us! I am always up for a good blog visit. :) Have a lovely merry happy day and love to you!

    AntwortenLöschen
  15. Hello Ines!
    Great choices and wekk presented, I'll be a regular reader of this column!
    Have a lovely day!
    Suze

    AntwortenLöschen
  16. ganz ganz tolle idee - da lernt man weitere schöne blogs kennen! danke...

    AntwortenLöschen
  17. Wonderful choices Ines! I'm so excited that you will be doing a monthly post on blogs you love. Thanks for stopping by. ♥

    AntwortenLöschen
  18. das war aber ein online kurs, nicht wahr?
    ich werd mich mal umgucken jetzt, was du da so empfohlen hast:-)

    AntwortenLöschen