Februar 25, 2010

be grateful for the little things...


...oh man...das wirkliche leben hört auch nicht in der bloggerwelt auf...habe gerade auf "dotti´s dots blog" von luanda, einer wunderbaren jungen frau, und ihrem blog "little thoughts" gehört...sie hat anfang februar leider den kampf gegen ihre krankheit verloren...solche momente bringen einen doch wieder schnell auf den boden der tatsachen zurück und zeigen uns wie vergänglich doch unser leben ist...wie schnell alles anders sein kann...und wie unglaublich dankbar man doch sein sollte jeden tag gesund aufzuwachen und sein leben zu leben...mit seinen höhen und tiefen...hier und jetzt...ohne wenn und aber...denn keiner weiss was später passiert...vielleicht sollte man deswegen ab und zu mal wieder mehr über die kleinen dinge in seinem leben nachdenken...die oft so selbstverständlich sind...aber doch eines jeden menschen leben so einzigartig machen...deswegen bin ich heute dankbar, dass

  • ich in meinem leben schon so vielen wunderbaren menschen begegnet bin...
  • ich gelacht,und geweint habe, oftmals fast zu gleichen zeit...
  • ich eines der größten wunder erleben durfte (geburt unser kleinen)...
  • ich immer einen weg gefunden habe, dass es weitergeht...
  • ich ins kalte wasser gesprungen bin ohne zu wissen, was mich erwartet...
  • ich haufenweise schokolade vernascht habe und immer noch nicht genug habe...
  • ich menschen gefunden habe, die mich wirklich verstehen...
  • ich kalte füsse habe, aber gottseidank jemanden, der sie mir wärmt...
  • ich dinge verloren habe, die ich sowieso nicht mehr brauchte...
  • ich meistens auf mein herz gehört habe...

wow...es gebe noch soviel mehr für was ich dankbar bin...nicht nur heute, sondern eigentlich immer...und ihr?...für was seid ihr dankbar in eurem bisherigen leben?...welche kleinen oder großen dinge haben euer leben bewegt?...wir sind jetzt hier...in diesem augenblick...also sollten wir jeden moment leben...gestern, heute und morgen...denn es ist unser leben...und das macht es so wunderbar und einmalig, oder?...



... oh man ... the real life sounds even in the blogger world on ...have just heard on "dotti's  dot blog" from luanda, a beautiful young woman, and her blog "little thoughts" ... at beginning of february she has unfortunately lost the battle against her disease ...such moments bring us quick but once back on the ground of facts and show us how fleeting it is to live...how quickly everything can be different ... and how incredibly grateful we should still be waking up every day to be healthy and live our life ...with its ups and downs ... here and now ... no ifs or buts ... because nobody knows what happened later ...perhaps we should therefore now and again think about the little things in our life  ...which are often so obvious ... but for the life of every human being so unique ... so today I am grateful that...


  • that i had met in my life so many wonderful people ...
  • i laughed, cried and did, often almost equal time ...
  • i was able to experience one of the greatest miracles (birth of our young) ...
  • i've always found a way that it goes on ... 
  • i jumped into the cold water without knowing what to expect ... 
  • i've eaten tons of chocolate and still not have enough ... 
  • i have found people who really understand me ... 
  • i had cold feet, but thank God someone to warm me ... 
  • i've lost things that I did not need anyway ... 
  • i usually listen to my heart ... 

wow ... there is still so much more for what I am grateful ... not just today, but almost always ...and you? ... what are you thankful for in your previous life? ... what small or large things have been moving your life? ...we are here now ... at this moment ... so we should live each of it ... yesterday, today and tomorrow ... because it is our life ... and that makes it so wonderful and unique, right?... 



(image by frauheuberg 2010 / quote source unknown)  




                                  

Kommentare:

  1. I love this quote. Maybe I'll put it on my fridge one Friday....but I'll let you know in advance than! Ok, I'm off to bed now... you know...just finished my homework ( 6 hours in front of my computer screen...). Well, for you it's even harder since you are a leader.... but I'm sure you're doing great:))

    AntwortenLöschen
  2. @gosia...thanks my classmate...;)...i will enjoy today the sunny weather here in germany...and look from time to time on the forum...yes, sure use the quote...i love it very much, too...thanks you lovable...

    AntwortenLöschen
  3. That quote is just beautiful and love the photo with it. What a beautiful list of things you're grateful for - thanks for sharing! Lately I'm feeling grateful for all the wonderful people I've met in our blogging class. It's so great to know that there's so many nice and inspiring people out there, like you :)

    AntwortenLöschen
  4. @one sydney road...oh, wow, thanks so much for your lovley words...i´m glad to know you and the others wonderful ladies, too...it is so fine to be a part of this amazing course...;)...

    AntwortenLöschen
  5. trauriger, aber zugleich aufrüttelnder post! liebevolle worte... ganz wunderbar!

    AntwortenLöschen